KAMPANIA SPOŁECZNA

KAMPANIA SPOŁECZNA
FUNDACJA DZIECI NICZYJE

piątek, 10 lutego 2012

UGOTUJ COŚ NOWEGO NA NIEDZIELNY OBIAD




    Czasem mam ochotę na małą odmianę, i wtedy przyrządzam mojej rodzinie na obiad polędwiczki wieprzowe. Polędwica nie jest tania, wiec robię ją bardzo rzadko.
       Kiedyś byliśmy z mężem u znajomych na kilka dni, i podpatrzyłam jak ją przygotowuję nasza znajoma. Kiedyś sceptycznie podchodziłam do przyrządzania mięsa z owocami, ale to wykonanie mnie przekonało. Teraz, jak przygotowuję polędwiczki czy też schab faszerowany to już nie mam obaw, że nie będzie komuś smakowało.
       Do przygotowania tego dania trzeba się zabrać dzień wcześniej.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pol%C4%99dwiczka 


         POLĘDWICZKI WIEPRZOWE ZE ŚLIWKĄ

   2 średniej wielkości polędwice wieprzowe,
   1 op.20 dkg. suszonych śliwek,
   1 cebula,
   1 łyżka masła,
   1 łyżka miodu,
   1 łyżka kwaśnej śmietany,
   ok. 100 ml śliwowicy lub innej czystej wódki,
   sól, pieprz,

     Śliwki wsypujemy do miseczki i zalewamy alkoholem, pozostawiamy na całą noc.
     Na następny dzień kroimy polędwicę na ok. 5 cm. kawałki, robimy nożem nacięcie przez środek, tzw. tunel. Należy uważać żeby nie przeciąć. Solimy i pieprzymy. W otwory wkładamy namoczone wcześniej śliwki. Rozgrzewamy trochę oleju w rondlu, i na rozgrzany olej wkładamy mięso. Podsmażamy z każdej strony i przykrywamy pokrywką aby się delikatnie dusiło. Gdy mięso jest miękkie dodajemy pokrojoną w drobną kostkę cebulkę, dusimy ją jeszcze chwilę z mięsem. Wlewamy płyn w którym moczyły się śliwki i podpalamy aby alkohol się wypalił. Pozostałe śliwki kroimy w drobną kostkę i dodajemy do mięsa, mieszamy. Do mięsa dodajemy masło, gdy się rozpuści dodajemy miód, potem śmietanę. Czekamy żeby zgęstniał. Sos powinien mieć delikatnie słodki smak. Słodycz nie powinna dominować.




PODAWANE PRZEZE MNIE PRZEPISY SĄ DLA 3-4 OSOBOWEJ RODZINY.
www.google.pl 










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz