KAMPANIA SPOŁECZNA

KAMPANIA SPOŁECZNA
FUNDACJA DZIECI NICZYJE

środa, 1 lutego 2012

POMYSŁ NA BEZMIĘSNY OBIAD

    Już na samym początku powinnam zaznaczyć, że przepisy, które podaję na swoim blogu z pewnością gdzieś istnieją. I wcale nie twierdzę, że są to moje własne. Ja ja tylko trochę zmieniłam i w takiej formie wykonuję. Coś tam dodałam, coś dojęłam i powstała nowa wersja znanego już wcześniej przepisu. Np. zupa krem brokułowy jaką ja robię jest podobna do tych co są podawane na innych stronach, ale nie taka sama. Podobnie rzecz się ma naleśników z fasolką szparagową, daniami które chcę dzisiaj przedstawić, a które są częstymi gośćmi w moim domu.

                    ZUPA KREM BROKUŁOWY


   1 brokuł lub opakowanie mrożonego,
   około 1,5 l bulionu warzywnego (może być rosół),
   3 ząbki czosnku,
   kwaśna śmietana względnie jogurt naturalny,



    Umytego i podzielonego na różyczki brokuła wkładamy do garnka z czystym rosołem. Gotujemy do miękkości. Gdy brokuł jest miękki zdejmujemy z gazu i blenderem miksujemy. Kładziemy z powrotem na gaz, dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Dodajemy śmietanę albo jogurt, miksujemy i doprowadzamy do zagotowania. Naszą zupę możemy podać z makaronem, groszkiem ptysiowym lub lanym ciastem. Ja osobiście proponuję sposób pierwszy i trzeci.

                     LANE CIASTO


   1-2 jajka,
   mąka pszenna,
  trochę wody,

    Jajka wbijamy do garnuszka rozmieszamy, dolewamy trochę wody i jeszcze raz mieszamy, dodajemy stopniowo mąkę i dalej mieszamy. Ciasto ma mieć konsystencję gęstej śmietany. Gdy jest gotowe to albo powolutku wlewamy do zupy cały czas mieszając, albo żeby kluski były jednakowe to podstawiamy pod naszą zupę lejek, wlewamy ciasto do lejka i rysujemy lejkiem po zupie esy floresy, aż całe ciasto cie wyleje. Czekamy do zagotowania.


         NALEŚNIKI Z FASOLKĄ SZPARAGOWĄ




  1 szk mleka,
  1 szk wody,
  2-3 jajka,
  2 szk mąki,
  2 łyżki cukru,
  szczypta soli,
 1 łyżka oleju,

     Z podanych składników robimy ciasto na naleśniki, przykrywamy ściereczką i odstawiamy na około 30 minut. Po tym czasie pieczemy naleśniki.

      FARSZ DO NALEŚNIKÓW

1 opakowanie zielonej fasolki szparagowej (może być mrożona),
25-30 dkg pieczarek,
25 dkg sera żółtego,
sól i pieprz,

     Fasolkę gotujemy wg przepisu na opakowaniu.
     Pieczarki czyścimy, kroimy w plasterki i podsmażamy na maśle, przyprawiamy do smaku solą i pieprzem. Do pieczarek dodajemy odsączoną ugotowaną fasolkę, mieszamy.
Gotowy farsz nakładamy na naleśnik,  posypujemy tartym serem, składamy w trójkąt lub zwijamy w rulon i zapiekamy w piekarniku ok. 5 minut.(możemy zapiekać w mikrofalówce ok. 1 minuty).


    Jeżeli jeszcze nie próbowałaś naleśników w takiej wersji, to spróbuj, na pewno warto. Przecież nigdzie nie ma napisane że naleśniki ja się tylko i wyłącznie na słodko.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Nale%C5%9Bnik


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz