KAMPANIA SPOŁECZNA

KAMPANIA SPOŁECZNA
FUNDACJA DZIECI NICZYJE

poniedziałek, 20 lutego 2012

ROLADKI Z KARCZKU






      Na pewno nie raz robiłaś roladki. Tradycyjnie z wołowego mięsa. Ja tak samo jak Ty, drogi czytelniku tego artykułu. Mięso na roladki wołowe trzeba porządnie rozbić, a do tego długo się duszą. Ja też je robiłam z mięsa wołowego. Moja mama często robi je ze schabu. Ja ostatnio postanowiłam zrobić mały eksperyment, i zrobiłam roladki z karczka. Nie dość że cię szybko udusiły, to jeszcze wybornie smakowały.
     Wypróbuj, na pewno zasmakują wszystkim w twoim domu.
     Z pewnością wiesz jak się je robi, ale ja chcę tu podać jak ja to zrobiłam. Może inaczej ja to robię niż Ty?


           ROLADKI Z KARCZKU


 4 większe plastry karczka,
 4 plasterki wędzonego boczku ( może być surowy, ale lepszy jest wędzony),
 2 cebule,
 1 ogórek kiszony,
 1 mała marchewka,
 musztarda,
 sól, pieprz,
 wykałaczki,
 smalec do smażenia,

     Najlepiej dzień wcześniej rozbić plastry karczku, posolić, popieprzyć i posmarować z jednej strony musztardą. Nie smarujemy grubo, tylko tak żeby było widać że jest posmarowane. Jeżeli robimy je w tym samym dniu, to na ok. 2 godz. wynieść do zimnego miejsca lub wstawić do lodówki.
    Kładziemy nasze plastry  karczku na desce musztardą do góry, na to kładziemy plaster boczku.
     Ogórka i marchew kroimy w słupki średniej grubości a jedną cebulę w pół plasterki. Na boczek układamy 2 słupki ogórka i marchewki, a na to parę krążków cebuli. Całość zwijamy dość szczelnie i spinamy z obu stron wykałaczką.
      W rondlu rozgrzewamy smalec lub inny tłuszcz który nam odpowiada. Wkładamy roladki do dobrze rozgrzanego tłuszczu zwinięciem do spodu i zrumieniamy z każdej strony.
     Gdy już roladki są zrumienione przykrywamy i dusimy na małym ogniu ok. 1-1,5godz.
Jeżeli to jest konieczne możemy trochę podlać wodą, żeby nie przypalić naszych roladek. Jak już roladki są prawie gotowe to dokładamy pokrojoną w drobną kostkę cebulę aby trochę zagęścić sosik. Chwilę podsmażamy i jeszcze na chwilę dusimy.
     Tak przygotowane roladki dodajemy z ziemniakami i sałatką. Najlepiej smakują s czerwoną kapustą. Ja ostatnio je podałam z sałatką z kapusty pekińskiej, też świetnie smakowały. Polecam.


http://www.katalog-seo-max.pl






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz